Skip to content

Yoga för dig – Joogaa sinulle

I vÄr undervisning Àr det du och din trÀning som stÄr i centrum. För att lÀraren ska lÀra kÀnna dig och din trÀning rekommenderas att trÀna minst 1 gÄng per vecka, eller oftare. Förbind dig till en kurs, eller delta pÄ drop-in basis.

EN BOKNING ÄR NU EN BETALNING

Ashtanga Yoga

Varje rörelse görs koncentrerat i takt till in- och utandningarna. Vi stannar upp i stÀllningarna som trÀnas i olika trÀningsserier, som gör trÀningen till en djup rörelsemeditation.

Ashtangayogatraditionen betonar andetag, koncentration, djup stödmuskulatur, vinyāsa och flow.

VÀrmen stiger fort och renar bÄde muskler och inre organ.

Mjuk Vinyasa Yoga

I jÀmförelse med ashtangayogan Àr denna stil mer friformig, dÀr lektionerna varierar frÄn gÄng till gÄng, och leds vanligen till lugn atmosfÀrisk musik.

Vi förankrar oss i stunden, yogar mjukt, vÀnder blicken inÄt, lÄter kroppen tala och landar i oss sjÀlva.

Vi avslutar med ca 10 minuter vila.

Yin Yoga

Yin formen av yoga Àr baserad pÄ att passivt hÄlla ett fÄtal olika stÀllningar under en lÀngre tid.

StÀllningarna hÄlls lÀngre Àn i andra yogaformer, och det finns mer tid för reflektion, eftertanke och nÀrvarotrÀning.

AtmosfÀrisk bakgrundsmusik anvÀnds under lektionerna.

Alex’s morgonyogautmaning – januari 2023

Alla som trÀnar pÄ morgonyogan minst 3 ggr per vecka fÄr ett 5x kort som gÄva.

Om du inte trÀnat Mysore-stil förut, och inte gÄtt pÄ vÄra ledda ashtanga lektioner, vÀnligen skriv ett kort meddelande dÀr du berÀttar om du din trÀning och varför du vill lÀra dig i den hÀr traditionella andan.

“Jag började online yoga under Corona perioden pĂ„ vĂ„ren dĂ„ jag var tvungen att jobba hemifrĂ„n. För mig var det jĂ€tte bra att ha en schemalagd aktivitet sĂ„ man inte bara jobbade 24/7. Yogan hjĂ€lpte mig bĂ„de varva ner och fĂ„ energi. Nu flera mĂ„nader senare har jag mycket bĂ€ttre flexibilitet, stabilitet och styrka. Jag uppskattar verkligen att Alex orkat hĂ„lla sina online kurser dĂ„ jag annars inte skulle ha möjlighet att delta i en vĂ€l ledd yoga kurs pĂ„ svenska!”

MATHIAS

“Jag börjar sakta bli mjukare i kroppen och har haft mindre vĂ€rk i ryggen och mindre huvudvĂ€rk. Det Ă€r fantastiskt nĂ€r man mĂ€rker att yogan hjĂ€lper en att mĂ„ bĂ€ttre!”

ANONYM KUND

“Har haft stora problem med (troligtvis) stressrelaterade symtom i kroppen. Det har begrĂ€nsat min normala trĂ€ningsrutin och upplever att symtomen lĂ„ngsamt har blivit bĂ€ttre tack vare yogan.”

ANONYM KUND

VÀlkommen pÄ yogatrÀning!

Att sÀga att man Àr för styv för yoga,
Àr som att sÀga att man Àr för skitiger för att duscha.